Jde to i bez šamponu


Jde mouka a vlasy dohromady?


Ano jde, jsem zpět a přináším ti novinky v péči o mé vlásky a taktéž vlasovou pokožku. Pamatuješ na můj starší článek, kdy jsem no poo objevila? Každý si tuto metodu může vysvětlit po svém, ti největší příznivci nepoužívají ani přírodní či tuhé šampony. Do konce i různé později zmíněné ingredience, kterými nahradíš přírodní šampon, používají jen a jen vodu. U mě to u této metody na prvním místě vyhrála žitná mouka a drží se mě stále. Recepturu na kašičku z mouky jsem za ten čas ale pořádně vyšperkovala. Taky jsem loni na jaře na chvíli úplně s No poo přestala. To proto, že jsem se ostříhala na krátko a zbytek odbarvených vlásků, co mi zbyl, si s moukou nesedl. Opětovný návrat byl ovšem skvělý. Dřív jsem si moukou sem tam hlavu umyla špatně a některé části mi zůstávaly mastné. Myslela jsem si, že s ní skončím, že je to hloupost. Ale po návratu a shlédnutí tohoto videa, někdy v průběhu času na normálních šamponech, si ji opět nemůžu vynachválit. Protože správné mytí vlasů je důležité u běžných šampónů.


Co to No poo je?


Jde o metodu mytí vlasů, která je čistě přírodní a neobsahuje mydlící ani odmašťovací složky, které se nachází v běžných šamponech. Někomu vyhovuje i low poo, kde se používají šampuky a čistě přírodní šampony. Důležité je udržet pH pokožky po umytí, které je 5,5 až 7,5. Když ti řeknu, že se tedy hlava myje práškem z bylinek, nebo jejich odvary, to ti asi přijde ještě v pořádku. Někdo si myje hlavu žloutky, moukou, jílem nebo sodou, to už ti asi bude znít podivně až šíleně. Ovšem je to tak. Taky se do směsi přidávají různá koření, bylinky a oleje, a poté se ještě vlasy oplachují octem nebo odvarem z bylinek, to kvůli zachování pH.
Masky na vlasy se skládají nejčastěji z olejů, žloutku, banánu, avokáda, koření, bylinek, medu, smetany, jogurtu, nebo taky třeba majonézy.
Na styling se používá třeba gel ze lněných semínek, solný či cukrový roztok nebo pivo. Suchý šampon ti nahradí puding nebo kakaový prášek. Co všechno si dáš na hlavu ty, na to musíš přijít sama. Je to dlouhá cesta experimentování.





Proč mouka?


Já zvolila mouku z toho důvodu, že je asi nejlíp k sehnání, i když jde o mouku žitnou chlebovou a ne obyčejnou. Pozor, vážně si nikdy na hlavu nedávej klasickou hladkou, nejde to moc dolů, nedoporučuji zkoušet ani celozrnnou. :D Z žitné mouky je super založit si i kvásek a použít na mytí také jej, naposledy jsem zahlédla, že někdo používá mouku pohankovou či rýžovou. Mouka je pro mastný typ vlasů ideální, takže volba pro mě byla jasná. Plus udělá parádní objem. Někdy bych ráda vyzkoušela žloutky, které sednou asi každému nebo spíš sušším typům vlasů.


Jak kašičku z mouky připravit?


Mouku si přesej přes sítko. Stačí dvě velké polévkové lžíce a postupně dolévej vodu, vlažnou, teplou záleží na tobě, nezapomeň, že směs půjde na hlavu a ledovou ji vážně nechceš. ;) Na pomoc si vezmi metličku a šlehej, šlehej, ať se ti neudělají hrudky, vodu přidávej tak, aby se ti utvořila konzistence těsta na řidší palačinky. Takhle jsem vlasy myla dřív a po čase se mi začaly vysušovat. Takže pozor mouka je super, ale vlasy potřebují přidat i nějakou výživu, něco, co bude hydratovat a ano, zamastí nám trošičku hlavičku. Neboj, jde jen o pár kapek olejíčku. Já začala po loňské dovolené s rozmarýnovým olejem, který jsem si dovezla z Chorvatska. Podporuje růst vlasů a krásně voní. Do směsi jsem přidala vždy pár kapek, 3-5. Zároveň jsem pak měla narozeniny a dostala od brášky olej arganový. Takže jsem začala přidávat i ten, opět pár kapek. Někdo mi radil, že si olej nemusím dávat do směsi, ale přímo na prsty, a po umytí jej vmasírovat do mokré pokožky hlavy. Toho se nicméně obávám a tak zůstávám u své prověřené metody. Dále jsem viděla úžasné výsledky s ricinovým olejem a zázvorem. Proto do směsi dávám tento olej a vždy lžíci mletého zázvoru. Vlasy po něm rostou úžasně. Směs máme tedy hotovou. Někdo po umytí dává i oplach na srovnání pH, já ho nedělám, protože mouka už toto pH splňuje. Ovšem oplach si můžeš každopádně dopřát i tak, octový, citronový či z nějakých bylinek.





Jak moukou vlásky umýt a poté ji z ní vymýt?


Tak na tuto fázi ti přeji pevné nervy, hlavně pokud jsi začátečník, ale problémům jde předejít tak, že si na mytí vážně uděláš čas a hlavu si pořádně namasíruješ. Ne jako já na začátku, směs jsem na rychlo vmasírovala, pak opláchla a nakonec jsem měla hlavu stejně mastnou, ne-li ještě s moukou ve vlasech. Prostě to není jako s klasickým šamponem, i když po čase ti to přijde rutinní jako s ním. Hlavu si myji v předklonu ve sprše, v napuštěné vaně bych si takhle hlavu neumývala. Také by voda na mytí neměla být horká, vím, že s tím má plno lidí problém, ale je to o zvyku, vlažná či mírně teplá stačí. Předejdeš tak opětovnému maštění pokožky hlavy.
Můj trik je pořádně si v kašičce namočit ruce a poté si s ní vjet do vlasů. Slovo vjet do vlasů to vystihuje, snažím se jakoby vlásky nadzdvihnout a dostat se přímo k pokožce. Takhle aplikuji ze všech stran, dokud kašičku nemám úplně všude. A poté nastává fáze masírování a drbání. Pěkně si to užij. Pokud chceš klidně přidej trošku vody a pokračuj dál, klidně i dvakrát. Až poté začni mouku z vlásků vymývat. Jako šampon, víc drbat a bude to trvat trošku déle. Doporučuji i na závěr sprchy si vlásky klidně opláchnout znovu a ujistit se že tam už žádná mouka není. Nezapomeň na uši, kolikrát jsem tam zaschlou mouku našla ještě druhý den. :D


Jak urychlit růst vlasů?


V poslední době jsem viděla plno příspěvků, jak urychlit růst stávajících vlasů a také podporu růstu nových vlásků. Což nepotřebuji, ale proč ne? Jde hlavně o dvě složky, a to zázvor a ricinový olej, doporučuje se i jiné koření či oleje, ale nejčastěji padly tady ty dvě zmíněné varianty. Takže si přidávej do mycí směsi obě dvě složky. Jako já, vyměnila jsem arganový olej za ricinový a do mouky přidávám lžíci, mletého zázvoru. Také si jednou za týden udělám zábal na vlasy z těchto dvou složek.


Zábal na vlasy z ricinového oleje a zázvoru.


Ricinový olej je trošku hustší a tak nějak se táhne, takže si ho trošku rozehřeji a přidám k němu i kokosový olej, aby té olejové složky bylo víc. Ricinový olej je totiž maličko dražší než olivový nebo kokosový a lahvička by ti s takovou za chvilku zmizela. Dám tedy 2 lžičky ricinového oleje a 2 lžičky olivového nebo kokosového. Záleží jen na tobě a typu tvých vlasů. Jeden oddenek zázvoru si nastrouhám a poté vyždímám přes plátýnko. Šťávu si smíchám s olejem a pak už jen vmasíruji na pokožku hlavy. To je taky trošku sranda, rovnoměrně nanést tuhle směs na hlavu a ještě ji tam vmasírovat. Já to provádím v předklonu ve sprchovém koutě nad mísou s touhle směsí, abych to, co mi steče, mohla dát zpět na vlasy. Nakonec, pokud mi něco zbude, tam vlasy ještě namočím. Když mám hotovo, tak vezmu malý hřebínek a všechno ještě rozčešu, aby se směs dostala úplně všude. Přebytek i do délek. Svážu a nechám tak přes noc, na polštář si dám ručník. Ráno směs vymyji, mou klasickou směsí z mouky a dám si záležet víc než obvykle. Přece jen mastná hlava a mastný zábal je něco jiného. Správně se olejové zábaly mají vymývat žloutky, ty mírně pění a lépe odstraní mastnotu. Mně to vychází tak, že to mouka zvládne a jsem ráda.


Jakou variantu zvolíš ty?


V Noo poo nejde jen o to vlásky umýt, ale i je vyživit. No poo má šílené množství variant, jak na to. A někomu dá zabrat i pár let testování, jaká ta varianta je ta nejlepší pro jeho kštici a to mě tak baví. Někdo zvolí tu nejjednodušší metodu a tou je přírodní šampon. Přidá k němu domácí zábaly a oplachy, protože mu mytí různými moukami přijde moc složité. Záleží jen na tvých prioritách. Na pomoc a lepší zorientování ti sem dám odkaz na fb stránky, kde se toho spoustu dočteš jak v souborech, tak v diskuzích a samozřejmě se tam na vše můžeš zeptat a holky ti rády poradí.
Stránka No poo ČR/SR.
Speciální stránka pro kudrnaté vlasy. 




S vlásky jsem čím dál víc spokojená a od používání ricinového oleje se zázvorem mi za chvilku vážně o dost povyrostly. Takže hurá do toho a ať ti vlasy rostou.

Komentáře

Oblíbené příspěvky