Tablety do wc

Jednoduchý návod na domácí tablety do toalety


Na co kupovat drahé tablety na WC, když si je můžeš vyrobit doma? Budou o dost levnější, účinné stejně, nebudou napuštěné bůh ví čím a suroviny jednoduše seženeš i bez obalu. Co víc si přát.








Co budeš potřebovat?


Kyselinu citronovou, jedlou sodu a vodu v rozprašovači. K výrobě ještě nějakou mísu, lžíci a formičku a na uskladně ní třeba velkou sklenici. Soda a kyselina citrónová zničí bakterie i nános vodního kamene v míse. Na tablety se vždy dává dvakrát větší množství jedlé sody než kyseliny citronové. Za mě tedy 6 velkých polévkových lžic jedlé sody a 3 velké lžíce kys. citronové. Ingredience smíchej a potom střičkou opatrně přidávej vodu, vážně jen trošičku.
Můj první pokus skončil tak, že jsem měla ještě i na druhý den hrnečku vař kolem celé formičky. :D Tablety následně  použít šly, ale byly všude a vylezl z nich prapodivný patvar. Chybu jsem udělala v tom, že jsem formičku předtím vymyla, myslela jsem si, že i vysušila, ale bohužel ne dostatečně. Vážně musí být úplně suchá. Pro jistotu ji po umytí polož chvilku na radiátor.
Po smíchání vlož směs do formičky a utlač, dej na suché místo, aby směs ztvrdla. Za pár hodin nebo druhý den můžeš tablety vyloupnout, uskladnit a máš hotovo.



Použití


Tabletu hoď do WC mísy a nech působit, nejlíp přes noc. Já jí někdy pomůžu a zaleji ji i octem, ten se snažím nalít i na vnitřní stěny toalety, pokud je potřeba, můžeš použít i střičku, ať se dostaneš všude, nebo domácí citronový čistič. Ráno vše vydrb štětkou na toaletu a  je hotovo. ;) Používám jednou týdně, jako prevenci před tvorbou vodního kamene.

Vím, možná ti chybí vůně. Jestli znáš recepty, do kterých se přidávají esenciální oleje, tak na to  zapomeň, nejsou totiž rozpustné ve vodě a pro mikroorganismy ve vodě je tato koncentrace toxická.  Pokud tě to nepustí i tak, zkus si je aspoň adekvátně naředit do rostlinného oleje.
Na toaletu a celkově do koupelny si můžeš vyrobit osvěžovač přírodní. Já mám zavěšené bylinky a eukalyptus, ten mi voněl snad půl roku. Vždy mi to došlo, když jsem přišla z venku domů, voněl až na chodbu. A jinak doporučuji větrat a větrat.



Pokud máš jiné recepty, nápady, zkušenosti, jak celkově uklízíš koupelnu netoxicky a přírodně nebo ji provoňuješ, sem s nimi, prosím. 

Komentáře

Oblíbené příspěvky