Žitná mouka místo šampónu?

Ano přesně tak, čtete dobře.



Začala jsem používat žitnou, hladkou, chlebovou mouku místo šamponu.
A jak to začalo?
Takhle.

Nevinným listování na fb na mě vyskočilo, téma přírodních šamponů. A baby se tam strašně hádaly kvůli žitné mouce. Že kdo si tím myje hlavu je blázen a proč to dělají když existuje plno naprosto přírodních a hlavně normálních šamponů. Docela jsem se nasmála. Mě všechno co jde udělat na přírodní způsob, ale zajímá a tak jsem si o tom našla víc na internetu a ještě ten den o tom pověděla kamarádce. Protože jsem se dočetla, že si ty slečny hodně chválí objem a ona s ním má celý život problém. Tím to pro mě téma žitná mouka zhaslo, někam do hlavy jsem si to uložila, pro případ že bych to někdy třeba zkusila. Plus jsem si našla, že bych asi radši šla do  marockého jílu.


Po čase se u mě kamarádka objevila znovu a z té mouky byla moc nadšená. Já na to v té době už zapomněla a nechápala jsem jak je akční. Hned si o tom vše zjistila a šla do toho. Vyzkoušela toho prý mraky a nikdy neměla tak super vlasy, jako po mouce. A na mou prosbu mi hned odsypala skleničku. Další den jsem tedy i já mouku zkusila. A jsem nadšená taky, pořád čekám že se něco zvrtne. Že to nebude fungovat a ono nic. Vlasy jsou skvělé. Už si hlavu moukou myji měsíc, a myla jsem je za tu dobu tak 5x. Což nechápu do teď, s mým bývalým mytím obden, ne-li každý den.

Hned po prvním umytí, jsem byla nadšená.


Jak jsem postupovala.

Trošku mouky jsem si odsypala do misky, zalila vodou a metličkou rozkvedlala do kašičky, jako na palačinky. Já trouba jsem si nic na netu nečetla, ani jsem si neříkala co se všechno může stát, prostě jsem to udělala. Šla jsem do sprchy a kašičku jsem si položila na umyvadlo. Namočila jsem si vlasy a kašičku vmasírovala na pokožku hlavy a zbytek stáhla i na vlasy. Moc s tím hýbat nešlo jako s šamponem, spíš jako by mi to na vlasech zatuhlo. To jsem se lekla a začala jsem si v duchu nadávat, že budu mít takoví ty hnusný vlasy jako dráty, nebo že to nevymyji a budu mít na hlavě beton. Tak jsem to začala oplachovat a nevěděla jsem jestli už je všechno pryč. A dobrý pocit jsem z toho vůbec neměla. Zkontrolovala jsem to v zrcadle, ale i tak jsem oplachovala radši dál. Vlasy jsem zabalila do ručníku a šla něco dělat. Po chvíli, jsem ručník sundala a vlasy nechala schnout. Pořád byly dost hrozné. Nečesala jsem je jen prohrábla prsty. A pak začaly schnout, a začínalo se mi to líbit. A po doschnutí prostě WAU. I ten objem se dostavil a držel i další den. A další taky.



Nevím co si o tom myslet. Mám ráda všechno co nejvíc přírodní, ale přijde mi divné dát do koupelny místo klasického šamponu mouku. :D Samozřejmě, že ne doslova. Škoda že si kašičku nemůžu připravit předem třeba na měsíc a dát ji do lahvičky, to by se mi líbilo. No snad si zvyknu. A metodu ''no poo'' budu praktikovat v každodenním životě.


Po měsíci používání, super. Jednou jsem kvůli tomu, že jsem mouku neměla, zkusila zase šampon i s kondicionérem, protože bez něj bych neměla tak super jemný vlásky bez kyčkání jak mám ráda. A výsledek byl nic moc, takže další den sem si zaběhla pro novou mouku. Pamatuj nikdy nepoužívej celozrnnou nebo obyčejnou hladkou. Byla by to katastrofa. Chystám se pořídit ještě arganový olej a tea tree olejíček. Ať je kašička pro vlásky ještě výživnější a nevysušuje je. A taky už vím, že kašičku stačí nanést ke kořínkům a chvilku masírovat, na zbytek vlasů už ne. Prostě ty jsou v pohodě, mastné nejsou a mají svou ochranu, kterou smýt určitě nechceš. Taky si chci pořídit hřeben s kančích štětin. Ono na tom rozčesávání něco je, vlastně přirozený maz od kořínků dostáváš, do délek vlasů a ony jsou pak lesklejší, protože je to jejich přirozená výživa. Vždyť to znáš z pohádek, jak chůva princezně každé ráno a večer česala vlasy aspoň 100x, aby je měla super, tehdy šampony moc nevedly.



Tak jsem zvědavá jak to půjde dál. A věř tomu, že tvoje vlasy ti budou za odlehčení od té chemie vděčné. Možná ti to chvilku bude trvat, uvádí se 6 týdnů, někomu to ale trvalo i půl roku, než si pokožka hlavy zase zvykla. Doporučuji před touto metodou mytí vlasů, přesedlat třeba na přírodní šampon ať to pro vlasy i tebe není takový šok. Taky je super když si hlavu aspoň ke konci opláchneš vlažnou až studenou vodou, to proto, že studená voda uhladí vlasové  šupinky a napomůže tak lesklému a hladkému vzhledu vlasů. Zatímco teplá voda přispívá k tomu že se ti vlasy začnou opět mastit. A nezapomeň že velký vliv má genetika, co jíš a taky pitný režim. A taky jak se k vlasům celkově chováš, vysoušení ručníkem, to není ono, ani tepelné úpravy tvým vlasům neprospějí.

Jak to teda je?

Proč je tedy mouka lepší než šampon? Naše hlava má své přirozené pH 4,5-5,5 což žitná mouka splňuje. Jedním z nejvýznamnějších vitamínů žitné mouky je B5, neboli panthenol, který udržuje zdravou pokožku hlavy. Hlava má také svou přirozenou mazlavost, se kterou ty i já bojujeme celý život, plus ty třepící se konečky. No kdo by to neznal? Klasický šampon funguje tak, že vám z hlavy smyje všechno. Prostě vám ji dokonale umyje a odmastí. A pak máš pocit krásně umyté hlavy. Je to ale dobře? Samozřejmě že není, proto se ti potom hlava hned znovu zamastí, protože je to přirozené mít na hlavě tento ochranný film. A je z toho začarovaný kruh. Může za to hlavně SLS (sodium lauryl sulfate), který byl původně vyvinut jako čistící prostředek  na mytí podlah v továrnách, díky jeho úžasné odmašťovací vlastnosti. Další jsou parabeny, které jsou konzervanty, výrobce nechce, aby se produkt zkazil po půl roce, ale aby vydržel i 5 let ne-li déle. Problémem je, že jsou z ropy. Takže používáš mrtvou kosmetiku. A obě tyto složky ovlivňují naši hormonální stránku. Což není vůbec dobře. Přirozený vlas je šupinatý, žádný hladký jak znáš z reklamy. Ale šampony ho uhladí a zalepí, aby byly vlasy takové jak chceš ty, víc si o tom  můžeš přečíst tady.

Druhý den, pořád super objem.

Jak si kašičku vylepšit?


Do kašičky si můžete přidat arganový olej, aby ti hlavu mouka nevysušovala, každý máme přece pokožku i vlasy jiné. Já mám třeba teď čerstvě asi měsíc nabarvené, jinak mastné v jednom kuse.
Taky si kup esenciální olejíček například tea tree a přidej si ho tam ať ti vlásky i voní a podpoříš je například v růstu, záleží, který olej si vybereš.
Další věc je opláchnutí po umytí vlasů 1:1 voda s jablečným octem, někdo doporučuje jen 1 lžíci octa. Vlásky oživíš, budou lesklé a hebké, zmírní se i třepení konečků. A hlavně vyrovná pH ať už si vlasy myješ čímkoli.
Někdo také doporučuje oplach, nebo masáž kávovou sedlinou, prokrvuje pokožku hlavy a tím pádem napomáhá růstu vlasů. Stejného efektu docílíš i s chilli, zázvorem, nebo mátou.
Zkus různé konzistence, mě se osvědčilo, že čím je kašička řidší, tím mám jemnější a nadýchanější vlásky.
A nezapomeň, že existuje internet a tam si všechno vygooglíš, čti recenze a diskuze, taky je super skupina na fb No poo (no shampoo) cz-sk .

S mytím s moukou jsem zatím na začátku, ale určitě se ti k tomuto tématu ještě ozvu. Mě mouka sedla hned, tak doufám, že tobě to nebude trvat o moc déle. Třeba za půl roku, nebo rok ti podám zprávu jak to s mými vlasy mám. Uvidím. Měj se hezky a KAŠLI NA ŠAMPON, POŘIĎ SI RADŠI MOUKU. Ulevíš, jak životní prostředí od kupy plastových obalů, tak i své peněžence a hlavně své hlavě.

Snad zas brzo něco napíšu a nebude mezi tím pauza 2 měsíce.

Komentáře

Okomentovat

Oblíbené příspěvky