Skořicová maska proti černým tečkám

Med, skořice a citrón



Ahoj, vyzkoušela jsem tuhle masku proti černým tečkám a fakt mi hodně pomohla, takže se o ni chci  podělit s tebou. Třeba ti bude k užitku. Jedno upozornění na úvod, každý má jinak citlivou pleť, a proto pozor hlavně na skořici, může ti až popálit obličej, někomu zase nemusí sednou citrón. Stačí upravit poměr nebo je vyměnit za míň dráždivé složky. Já mám kůži hroší, takže jsem žádnou reakci neměla. Pokud se ti něco nebude zdát, radši si masku hned sundej.



Jak vlastně čené tečky vzniklají?

Černé tečky se ti vytvoří, pokud tvá pokožka tvoří nadprodukci kožního mazu, to může být zapříčiněno špatným staráním se o pleť nebo používáním přípravků na jiný typ pleti. Také se do pórů ukládají nečistoty a odumřelé buňky. Proto usilovnějším čistěním obličeje dosáhneš spíš opačného efektu, pokožku si vysušíš a podpoříš tak ještě větší tvorbu mazu. Je to začarovaný kruh, já vím.



Složky masky a jejich vlastnosti


Med

Je úžasný svým složením i blahodárnými vlastnostmi. Je antioxidantem, obsahuje antibakteriální a antibiotické složky, dokonale hydratuje i vyhlazuje a vyživuje pleť. Je to prostě malý zázrak proti všem neřádům na tvé pleti. Pozor, každému med nemusí sedět, rozšiřuje cévy, takže pokud máš tento problém, vynechej ho a zkus třeba zelený jíl nebo bílek.

Skořice
Prokrví ti pleť, podporuje látkové výměny, regeneruje tkáně, podporuje metabolismus buněk, prostě je hlavním tahákem téhle masky. Účinkuje antisepticky a pomůže ti se zbavit různých plísní i virů.

Citron
Zbaví tě lesklé pleti, rozjasní obličej, chrání proti slunečnímu záření a také zesvětluje, takže je vhodný i na odstranění různých skvrn v obličeji. Napomáhá k smrštění pórů, o což nám jde. Pokud máš citlivou pleť, raději jej vynech nebo zřeď s vodou.

Muškátový oříšek
Jedná se o další antioxidant, který má protizánětlivé účinky, bojuje proti ekzémům, akné a pomůže ti i s mastnou pletí.





Recept

1 lžička medu
1 lžička citronu
1/4 až 1/2 lžičky skořice
1/4 až 1/2 lžičky muškátového oříšku



Postup

Čím kvalitnější suroviny k výrobě masky seženeš, tím líp. Masku používám už přes rok, a to jednou za 14 dní, pokud nezapomenu. Nanáším ji na nos, bradu a čelo, na ostatní části obličeje se to nedoporučuje, protože je tam jemnější pokožka. Nechávám ji působit tak 10 až 15 minut. Před použitím doporučuji udělat test na zápěstí. Po nanesení masky mě obličej nebrní, ani po ní nečervenám. Pokud se ti to stane, hned nepanikař, tak do 5 minut by to mělo přestat. Ale pokud vážně pálí, co nejrychleji si ji opláchni. Asi ti některá ze složek nesedí. Já teď už výsledky opravdu vidím a jsem s ní spokojená. Proto ti masku můžu jen a jen doporučit.

Dalším skvělým zázrakem je prý vaječný bílek, ráda bych zkusila i ten. Jen si ho rozšleháš a štětečkem si ho naneseš na obličej a přiložíš papírový kapesníček a tímto způsobem navrstvíš několik vrstev. Masku necháš zaschnout a poté sloupneš.

Jako vždy i téhle masky mi přijde, že si jí namíchám moc, takže ji někomu daruj nebo pozvi kamarádku, ať si masku nanesete společně, namá smysl ji skladovat dalších 14 dní.




Určitě budu ráda, když se i ty podělíš o své oblíbené domácí masky. Ahoj Klára.


Komentáře

  1. Zdravím Tě, Klárko!
    Dříve jsem hooodně bývala na domácí masky. Každou chvíli jiná, nejraději jsem měla tu z kvasnic. Pak jsem na nějakou dobu od toho opustila, masky si kupovala, a teď se zase postupně dostávám do stádia, že bych si ráda více věcí vyráběla samotná doma. Včetně masek, které si člověk může většinou namíchat za chvíli a hned se spotřebují. Takže jsi mě teď navnadila a asi zase nějakou zkusím.

    Jinak co se týká černých teček. Je to začarovaný kruh, jak sama píšeš. Jsem toho názoru, že jakmile je někdo má, tak se jich prostě úplně nezbaví. Ano, může např. používat masky, peelingy, ale tím jen vyčistí póry, ty se stáhnou, ale jakmile na to chvíli prdíme, tak jsou zase zpět. Tedy aspoň já mám takovou zkušenost se svoji smíšenou až mastnou pletí :D. Momentálně ale zkouším 6ti týdenní kůru s výrobkem, který obsahuje kyselinu salicylovou, tak jsem zvědavá, jaké budou výsledky.

    Máš to tu moc hezké! ♥
    Veru

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky