Zázvorový sirup

Zázvorovka je má další oblíbená limonáda a sirup si na ni dělám každý rok.


Postup výroby sirupu bude podobný jako u bezové limonády, ale tady jsem navíc zázvor povařila. Nikde jsem nenašla recept na postup za studena, ale už experimentuji i s ním. Tak snad příště napíšu, jak na něj.

O zázvoru snad každý ví, jak je tělu prospěšný, hlavně v zimě proti nachlazení. To ale neznamená, že si ho nemůžeme užít také v létě! Na sirup stačí kořen zázvoru, citrony, rýžový sirup (proč rýžový sirup a ne cukr, najdeš zde) a voda.


Limonáda, která je dobrá a ještě zdravá


Zázvor pochází z Asie, jak určitě víš. A používá se jeho oddenek, jak v indické či čínské kuchyni, tak v léčitelství. Za jeho štiplavost mohou éterické oleje, které prospívají našemu trávení. Je vhodný pro detoxikaci těla, bojuje s nadýmáním, průjmem, otravou (včetně hub), onemocnění ústní dutiny, při menstruačních křečích a hlavně pomáhá s bojem při nachlazení. Takže jen do něj, ať už v jakékoliv formě. V zimě si často dělám zázvorový čaj.


Ingredience:

rýžový sirup 250 ml
voda 100 ml
zázvorový kořen (záleží na tom, jak chceš sirup silný, já použila jeden středě velký)
2 citrony


Postup:

Zázvor jsem si oškrábala a nakrájela na co nejtenčí plátky a dala je povařit do hrnce s vodou zhruba na 15 minut. Poté jsem směs stáhla z plotýnky a nechala skoro vychladnout. Rýžový sirup jsem přidala těsně před tím, než mi směs vychladla, aby se ještě dobře rozpustil. Přidala jsem také šťávu ze dvou citronů, pořádně promíchala a dala přes noc do ledničky. Nechala jsem odstát 24 hodin a přecedila do skleničky přes plátýnko.

A vychutnej


Sirup si můžeš čímkoliv vylepšit, například vanilkovým luskem, kouskem celé skořice, mátou, meduňkou nebo jinou bylinkou. Je na tobě jeho hustota i to, jak bude sirup silný, v tomto případě štiplavý. Ovšem čím bude hustší, tedy víc cukrový, tím dýl vydrží. Nebo jej můžeš uchovat v mrazáku. Jen na tobě je, jestli použiješ cukr, jiné sladidlo nebo třeba bio citróny.

Po získání sirupu si už můžeš vychutnat jeho osvěžující chuť v podobě limonády. Já si vždy přidávám mátu a ještě šťávu z limetky. Pamatuj, že čím víc si nápoj připravíš ledový, tím menší bude štiplavost nápoje. V zimě si sním klidně oslaď čaj, ale nediv se, že v létě nepálil ani trošičku a po doušku čaje se ti v puse rozpoutalo peklo. :D

Komentáře

Oblíbené příspěvky