Ze života #1

Výživová poradkyně


Včera jsem se nějakým záhadným způsobem dostala k výživové poradkyni a nechala jsem si změřit tanitu svého těla. A co jsem se dozvěděla?



Že nepiji skoro vůbec vodu a někdy si na ni vzpomenu až před spaním a to si dám pouze dvě deci, není ok, to vím. Naprosto nepravidelně jím - to taky vím. Vůbec by mě nenapadlo, že mi chybí bílkoviny a nějaké ty minerály v kostech. Výživová poradkyně mi poradila, jak na to, abych to napravila.

Voda

Pro každého člověka platí, že má vypít 4deci vody na 10kg své váhy. Max 1/3 z toho čaje, jinak jen vodu. Nic jiného se do toho nepočítá. A z toho 2/3 vypít dopoledne. Mně se často stávalo, že jsem pila přes den jen kafe a večer si dala skleničku vody. Co se tedy může stát, když nebudeš pít? Spoustu věcí, například v mém případě to, že si vyplavuji minerály z těla. Někdo může vodu zadržovat apod.

Pravidelnost

Další věcí je pravidelnost a to, že mé tělo postrádá bílkovina, hlavně ráno na snídani. Snídám totiž sladké ovocné kaše, které jsou sice v pořádku, ale bílkovina v nich chybí. Na 1kg hmotnosti těla má člověk za den sníst 1g bílkoviny. Z toho každý by měl sníst 15g na snídani. Snídaně by měla být do půl hodiny od probuzení. Se snídaní problém nemám, ale snídat do půl hodiny s tím už tedy ano. Snídám spíš do dvou hodin po probuzení, jinak mi je z jídla zle. Jak mám tedy do snídaně, zabudovat těch zmiňovaných 15g bílkovin? Které ti nakopnou den? Jednoduchá odpověď je protein. Mám v plánu si pořídit mixér a začít si dělat smoothi a do něj si protein podle potřeby přidat. Teď ho zařadím do kaší. Začala jsem si ho už vybírat a mám z toho hlavu jako balon. Chci rostlinný ne živočišný, to je má jediná podmínka.

Automatická detoxikace těla

Pokud začnu pravidelně jíst a pít po dobu tří měsíců, mělo by se mi aktivovat tělo a začít s detoxikací. Teprve potom se můžu začít pokoušet o nějakou jinou pořádnou detoxikaci a konečně zařadit ty minerály, které by se mi už neměly vyplavovat z těla.
Mám v jednom kuse křeče v nohou a ráda bych se jich zbavila. Je docela sranda, že do sebe sypu pilule s Mg a pak se dozvím, že si ho vlastně stejně vyplavuji, takže jsou to akorát vyhozené peníze. To samé mi bylo řečeno o mém snažení s biopotravinami, že si ty prospěšné látky akorát vyplavuji.

Proč vlastně nepiji vodu?

Taky jsem hned na tom sezení přemýšlela nad tím, proč já vlastně nepiji. A došlo mi to, radši jsem nepila celý den, jen abych nemusela na základce na toaletu.To prosení se o uvolnění zajít si na wc, plus pohledy spolužáků, jsem nedávala. Pamatuji si, jak jsem měla vypočítané, kolik vody můžu ve škole vypít, abych mohla čůrat až v klidu doma. Taky to bude tím, že taťka a všeobecně kdokoliv, nemá rád, když řídí a pořád po něm chcete, aby vám někde zastavoval, musíte hledat vhodné místo a podobně. Když jsem na střední byla s kamarády venku, tak kvůli tomu, abych se obsluhy nemusela ptát, kde mají toalety, jsem pití natahovala co nejdéle, abych si nemusela koupit další. Prostě už ze školy jsem měla zafixované, že ptát se na toaletu je ostuda. Přitom je to naše největší přirozenost. Nyní už s tím žádný problém nemám. Ptám se na to kohokoliv a kdykoliv, i když to není zrovna nejvhodnější, ale proč se trápit? Tohle už ovšem souvisí s psychikou. Stejně nesnáším to, co nám školství a učitelky i děti pod vedením pedagoga provedli, jak nás některé zlomili.

Co už teď s tím? Můžu na sobě jen dál makat, jak psychicky, tak fyzicky a naučit se pít vodu. Dnes jsem si to zkusila a z mého 1,3 litru za dopoledne nevylezl ani celodenní výsledek. Pohybuje se někde okolo litru. Lítám celý den na záchod a víc toho do sebe prostě už nedostanu.

Tak se měj krásně a pij vodu 

Komentáře

Oblíbené příspěvky