Mlgání, co to vlastně je?

Že jsi tohle slovíčko ještě neslyšela? Tak to ti o tom musím říct víc.



Hodně dávno, už před pár lety, jsem o tomhle způsobu detoxikace slyšela. Říkala mi o ní moje teta, která měla něco s kolenem a tím, že si pusu vyplachovala olejem, jí problém zmizel tidíž nemusela ani na operaci.
Teď jsem o mlgání uslyšela znovu, z nějakého videa, a tak jsem tenhle způsob začala praktikovat. Načetla jsem si toho o této metodě víc a ráda se s tebou podělím o to, proč to vlastně dělám a zda jsem si všimla nějakých změn. Věř tomu,že všimla, protože se mi hlavně vybělily zuby. Zatím nijak extra, ale jelikož jsem je měla vždycky spíš zažloutlé, tak je tohle úspěch.

Proč a čím mlgat?

Pědevším kvůli zdraví zubů i celé ústní dutiny, detoxikaci celého organismu a v neposlední řadě vybělení zubů, u kokosového oleje. Mlgání může také zmírnit migrény, alergie i akné, dále může regulovat menstruaci, zlepšuje příznak při PMS, astmatech, chrání před různými onemocněními, nejvíce srdce a ledvin. Posílíš si játra, ledviny a lymfatický systém, taky zažívání, dá se říct, že v podstatě celé tvoje tělo. Doporučuje se i na kožní problémy.  Po nějakém čase  by jsi se měla cítit svěží a plná energie, i když je to u každého individuální a doba trvání se také různí. V neposlední řadě působí i na psychiku. Všechny tyto změny mohou nastat v  rámci týdnů, až měsíců, záleží na tom, jak je daná osoba nemocná nebo jaké má zdravotní problémy, případně, pokud je zdravá, jde i o prevenci.

Při mlgání se nejlíp používá kokosový, nebo sezamový olej, ale prakticky můžeš použít kterýkoliv, například olivový, jde spíš o jeho kvalitu, tedy  aby byl nerafinovaný, za studena lisovaný a nejlíp v bio kvalitě, za mě v organické.

Mlgání neboli (Oil pulling mehtod), neboli také tahání olejem, je stará ájurvédská technika, která je schopná z ústní dutiny vytáhnout bakterie, viry i plísně. Celkově chrání dásně a zuby. Pokud máš jakýkoliv problém s ústní dutinou, doporučuji začít mlgat a něco si o dané nemoci ve spojitosti s mlgáním nastudovat.
Druhým důvodem proč mlgat je ten, že jsme všichni zanesení jedy a toxiny, (pokud víš, někdo dokáže přes jazyk určit to, jak jsou na tom naše orgány). Tyto orgány, i když jsou dál od ústní dutiny, jsou spolu s ní propojeny, takže se toxiny z těla navážou na olej v ústech a ty je potom jednoduše vyplivneš.

Proč jsem začala mlgat?

Mám to trošku v mlze, ale hlavní důvodem bylo, že jsem chtěla začít s přírodním čištěním zubů. A tak se stalo, že jsem si přečetla, že je způsob  mlgat kokosákem, a pak zuby dočistit kartáčkem už jen mechanicky. Teď používám tuto metodu a jsem spokojená. V budoucnu určitě vyzkouším i jiné metody čistění zubů. Dalším důvodem je moje tělo, protože se chci zbavit toxinů a napomoci si tak s bojem proti nezhoubnému nádoru, který mám v noze. Efekt už pomalu začínám vidět. Moje zrcadlo jsou mé ruce, pokud jsou zdravé, nádor mizí, pokud se objeví vyrážka, tak bohužel roste. Ale taky jsem změnila jídelníček a začala se sebepoznávat. Cokoliv z toho může být důvod mého mírného zlepšení.

Jak a kdy mlgat?

Na začátku by jsi si měla lžičkou jemně očistit jazyk od nežádoucího povlaku. Ať už zvolíš jakýkoliv olej, pamatuj, že by jsi si ho měla dát v rozmezí malé lžičky a polévkové lžíce. Potom olej v puse převaluj tak, aby se dostal všude. Klidně si s ním v puse hraj a dělej na sebe ksixty do zrcadla, jako malé dítě. Občas to dělám taky. Délka mlgání by měla být 15-20 minut, z důvodu, že je to ideální délka, kdy se na olej naváže většina toxinů. Po dokončení mlgání olej vyplivni, ale ne do kanalizace, nechceš přece kontaminovat vodu, radši jej vyplivni do koše, nebo k oleji po smažení, pokud ho dáváš zvlášť a vozíš ho do sběrného dvora.
Mlgat by se mělo ráno, hned jak vstaneš. Proč? Kdyby jsi se jen trochu napila vody, všechny toxiny, co se nastřádaly přes noc, by se okamžitě začaly vyplavovat zpět do trávícího ústrojí. Pak by se ti ,,težko" chytaly. :) Proto ráno na lačno. Mlgat můžeš klidně i třikrát denně, ovšem nejlíp před jídlem. Ranní mlgání je ale nejúčinnější.

Proč jsem si vybrala kokosový olej?

1. měla jsem ho doma
2. zjistila jsem, že nejčastěji všichni používají kokosák, protože má nejlepší vlastnosti a je trendy
3. bělí zuby
Kokosový olej má protizánětlivé účinky, takže skvěle bojuje proti bakteriím v puse, které způsobují kazivost zubů. Je složen z omega-3 mastných nenasycených kyselin, které jsou nadupané antioxidanti, tudíž díky tomu je schopen narušit lipidové membrány bakterií, virô a kvasinek, tím pádem je přírodní antibiotikum, přičemž neobsahuje žádný cholesterol. Další skvělou složkou je kyselina laurová, která má antiseptické účinky a napomáhá tak imunitě. Obsahuje A,D,E vitamíny a vápník.
Proto jej letos vyzkouším i jako opalovací krém.  Kokosový olej má plno dalších úžasných vlastností, například napomáhá stabilizovat hladinu cukru v krvi.  Mě nejvíc zaujala jeho schopnost zbavit mě bakterií z úst a že je vlastně přírodní antibiotikum.


Jak tedy mlgám já?

Používám kokosový olej, první aplikace byla dost divná, možná mi z toho bylo i trošku zle. Přemýšlela jsem o tom, že si ho příště předem rozpustím. Po rozpustení už mi nevadil. Tohle je od teď už moje úplná každodenní rutina. No a začínají moje ranní rituály což je příprava snídaně, umytí nádobí a podobně, do toho si pustím fajn hudbu, nebo nějaký seriál. Tím pádem nemusím čekat, až uběhne 20 minut. Pak kokosák vyplivnu do koše. Vypláchnu si pusu vlažnou vodou, nasnídám se a jdu si vyčistit zuby. Pouze kartáčkem, bez pasty na zuby. Klidně si vyčisti zuby pastou, ale volila bych čistě přírodní, klidně doma vyrobenou. Jaký by mělo smysl se zbavovat toxinů a pak si do pusy naplácat obyčejnou pastou. Po 2 měsících jsem si všimla ne jen já, ale i přítel, že mám vážně zuby bělejší. Po celou dobu jsem také nezaznamenala žádný zápach z úst, bakterie jsou asi pryč. Po asi dvou měsících se mi vážně o moc zlepšila i má vyrážka na rukou.

V metodě budu určitě nadále pokračovat, i z důvodu dobré prevence. Taky se mi moc líbí, že můj bambusový kartáček můžu zkompostovat a po kokosáku mi zbyde jen sklínka, kterou upotřebým na potraviny v kuchyni. Doufám, že ti článek k něčemu byl. Ahoj u příštího.


Komentáře

Oblíbené příspěvky