Menstruační kalíšek

Konečně ho mám



Jak já se ho bála a co teprve jeho výběru. Když jsem o něm slyšela poprvé od kamarádky, se kterou jsme se potkaly v nemocnici, připadalo mi to až nechutné. :D Pak jsem na něj před lety viděla video od  mamalifestyle a také od  Weef, následovalo video od Samiry, která bohužel všechna svoje videa smazala. Měla ale jedno skvělé o menstruaci, v něm radila, jakým způsobem si dát dopořádku tělo po naší ženské stránce. Poté si ke mně našlo cestu video o zdravé vagíně, nepoužíváš prostě nic, jen se naučíš ovládat svaly, což mě absolutně nadchlo. Ale výhercem je Shopaholic Nicol, od které jsem video zkoukla nedávno a řekla si dost. Netuším proč, ale video od ní mě tak nakoplo a prostě jsem si řekla, že u mě bude konec jednorázovým tamponům a vložkám, které jsou ještě k tomu bělené chlórem. Následovalo ještě video od  Surová Dcérka, veganka, která rozebírala veganské kalíšky a já si řekla príma. Když už, tak už chci nějaký, který měl I při výrobě všechny ty různé benefity. A přihlásila jsem se ke  kalíšnicím na FB. Hned první příspěvek byl od slečny, která si koupila kalíšek v mém oblíbeném kamenném obchůdku u nás v Brně, v Bráně ke zdraví, a dokonce byl veganský a fair trade. Takže si mě našel? Moc děkuji vesmíre, žes mi to tak ulehčil 😘.
A já tam hned další den zašla, koupila ho, doma nastudovala, vyvařila, použila a byla nadšená. Vše mi hned na poprvé sedlo jakoby nic. Je to druhý den a cítím se s ním, jako kdybych jej měla roky, nebo spíš necítím nic. Bojím se, abych na něj někdy nezapomněla. :D


Který kalíšek jsem si vybrala a proč?


Můj kalíšek je od firmy FAIR SQUARED, velikost M, tedy menší, a je z přírodního kaučukového latexu. Kalíšek se vybírá podle věku, jestli jsi už měla děti, také jakou má tvrdost, můj je měkký. V balení je obsažen i pytlíček z biobavlny na pozdější uschování kalíšku a letáček.
Při koupi se snažím, aby to bylo fér jak k lidem, kteří danou věc vyrábí, tak i k přírodě a zvířatům žijícím v dané oblasti.
U tohoto kalíšku to vyhrála i cena, která je 300 Kč, já se jeho koupi bála a kdyby stál třeba 2x tolik, možná bych doteď dumala nad tím, jestli ho koupit nebo ne.
Je veganský, i když nejsem vegan, vždy mě tohle plus potěší, znamená to totiž, že není testovaný na zvířatech a nijak je to neovlivnilo ani při jeho výrobě.
Fair trade je označení, že pěstitelé i pracovníci na polích dostanou férovou mzdu i prémii na rozvoj a zlepšování pracovních a životních podmínek.
Prostě je ekologický a přírodní. ;)



Jak to funguje?


Určitě si přečti a nastuduj příbalový letáček. Kalíšek první vyvaříš, zkontroluješ dírky po obvodu, zda jsou volné, jsou tu kvůli podtlaku, který vznikne po zavedení, pak ho můžeš použít. Bála jsem se velikosti, vždy jsem používala jen mini tampony a i na ty jsem si na pomoc v krajních případech musela vzít gel. Před zavedením se dá kalíšek různě skládat, i v letáčku budeš mít určitě různé tvary. Já si vybrala mušličku a jak už jsem řekla, hned na poprvé vše sedlo, jak mělo a bylo navrženo. Vznikne podtlak, ten ještě zkontroluješ, aby se nestala nehoda v podobě částečného protečení, a je to.
Dole má kalíšek obvykle šťopku na vytažení, myslela jsem, že ji budu chtít odstranit, ale jsem jen ráda, že tam je. Netahá se přímo za šťopku, slouží jen k tomu, aby jsi ho nahmatala, poté zmáčkneš spodní část kalíšku, aby se odstranil podtlak a kalíšek šel dobře vytáhnout. Tekutinu vyliješ, kalíšek opláchneš horkou vodou a můžeš ho opět použít. Samozřejmě dbej na hygienu a čistotu rukou, používej horkou vodu a mýdlo. V mém letáčku bylo napsáno, že se vyvařuje před a po skončení menstruace, toť vše.
Slyšela jsem, že ostatní ženy mají třeba dva kalíšky a po každém použití jej vyvaří a proto je střídají.  Před použitím se můžeš poradit se svým gynekologem. Pozor na alergie a různé reakce, objeví-li se jakákoliv reakce, neprodleně kontaktuj svého lékaře. Doufám, že do takové míry to ale nezajde.
Pokud nejsi doma a používáš veřejnou toaletu, doporučuji zamířit na toaletu pro vozíčkáře, v klidu tam vše vyřídíš. Vyměňovat by se měl po 4 až 12 hodinách, to už si ale sama odpozoruješ.
Chce to trpělivost, trošku šikovnosti, ale hlavně čas a zkušenosti. Klidně si zavedení doma vyzkoušej nanečisto, třeba ve sprše.

Neváhej a jdi do něj.


Shrnuto podtrženo, pokud jsi doteď váhala, tak ti radím: jdi do toho. Z tohoto mého kroku jsem opravdu nadšená, jak už jsem dlouho z ničeho nebyla, a kalíšek ti vřele doporučuji, dá se s ním dělat cokoliv, i plavat, a prostě o něm nebudeš vědět. Už po sobě nebudu zanechávat odpad z klasických dámských hygienických potřeb, které nebyly OK ani k mému tělu, a dál za ně neutratím už nikdy ani korunu!!! A taky si na nákup těchto pomůcek už nemusím myslet, nebo v bolestech někam posílat přítele. Takže plus i pro něj. Na YouTube najdeš plno videí a i kalíšnice ti rády poradí s výběrem.



Komentáře

Oblíbené příspěvky