Kávový peeling

Zamilovala jsem se do něj.



Dlouho jsem se chystala vyzkoušet účinky kávy. Jak na pokožku, tak hlavně na vlasy kvůli růstu. Po přečtení článku o tělovém peelingu, který by měl působit i proti striím a pomerančové kůži, jsem se ale první vrhla na jeho výrobu. A hned po prvním použití jsem se zamilovala! Měla jsem úžasně hebkou pokožku, taky pevnější a díky kokosovému oleji krásně vláčnou. Ne vysušenou jako normálně po koupání, kdy se musím ještě namazat, a ani to mi kolikrát nepomáhá. Ale jak je to se striemi a pomerančovou kůží? Na to budu moci odpovědět asi až za nějaký ten čas. Hodně záleží na genetice, stravě, pitném režimu, stresu a samozřejmě typu pokožky a až potom na tom, co na ni použiješ za produkty.

Proč strie vznikají a jak jim předejít?

Naše kůže se skládá ze tří vrstev a to vrchní pokožky, škáry a podkožního vaziva. Nejdůležitější je udržovat v dobré kondici škáru, ta je tvořena hustou sítí kolagenových vláken, která zajišťují pevnost a elasticitu naší pokožky. Pokud dojde k velkému tlaku či pnutí, tyto vlákna mohou prasknout, vznikají pak pajizévky, malé jizvy, kterým říkáme strie. Nejčastěji vznikají při těhotenství, mohou vzniknout ale i při rychlém úbytku či nárůstu hmotnosti. Takto vznikly strie u mě, při léčbě jsem měla období, kdy jsem nejedla a strašně zhubla a naopak potom jsem zase kvůli nepohyblivosti přibrala. Výsledek: strie na stehnech, zadku a bocích.
Jak už jsem řekla, je to v genech, ale i tak se můžeš pokusit o sebe starat a striím předejít. S kolagenem je kamarád vitamín C, o vitamínu E asi už každá ví, jak je prospěšný, a dále je tu pan zinek, který obnovuje kolagenové vlákna. Stačí do jídelníčku zařadit víc těchto potravin bohatých na tyto vitamíny a minerály. A zvolit správný olej, který je na tyto látky bohatý.
Zinek se vyskytuje v jojobovém či dýňovém oleji, takže tyhle oleje doporučuji taky zařadit do mazacích procedur a vyzkoušet. Dalšími oleji, které ti mohou pomoci s bojem proti striím, je olivový, kokosový nebo avokádový olej. Také není radno zapomínat na bambucké a kakaové máslo, obsahují plno antioxidantů, aminokyselin a velké množství vitamínu E.

Jak si peeling namíchat?

Na internetu najdeš plno receptů s jemným cukrem, medem a esenciálními oleji. Já si ke kávě přidala himalájskou sůl, kokosový olej a skořici. Všechny ingredience smíchej v daném poměru, pokud se ti konzistence nezdá, klidě něčeho od oka přidej. Kokosový olej nech před smícháním venku v pokojové teplotě ať je hezky povolený. Pak už jen stačí dát do vydezinfikované skleničky a nebo rovnou použít.

Recept

4 velké vrchovaté lžíce sedliny z kávy

4 velké lžíce kokosového oleje

4 lžičky himálajské soli

a lžička mleté skořice



A teď jak na to.

První si dej super sprchu. Až poté si dopřej peeling. Hned po otevření skleničky jsem si užila vůni kávy, kokosu, skořice a provázela mě celou moji procedurou. Takže to byla i taková aromaterapie.Krouživými pohyby si peeling vmasíruj do pokožky, zaměř se hlavně na své problematické partie, ale i ostatní části těla peeling ocení. Kůže se ti krásně prokrví a zahřeje, sama jsem to zažila. Po vmasírování nech peeling působit 5 až 10 minut. Na konec ho ze sebe smyj, doporučuji použít i žínku kvůli zbytkům kávy.
A teď už si jen užij ten hladký, hebký pocit tvé “nové” pokožky. Po peelingu jsem si ještě oholila nohy a takhle božské  jsem je snad nikdy v životě neměla.
Peeling jsem dala do skleničky od jogurtu a umístila do ledničky. Jenom ho před použitím vyndej z  lednice aspoň hodinku předem, nebo ho umísti do horké lázně na pár minut. Kokosový olej totiž v lednici pořádně ztuhne.
Peeling je dobré opakovat nejdřív po třech dnech až týdnu, každá máme pokožku jinak citlivou, takže doporučuji vyzkoušet, aby sis pokožku častým používáním nesedřela. Jak se říká, všeho moc škodí.
Kokosový olej prý při častém používání vysušuje, ale každý to může mít jinak, příště zvolím asi jiný, třeba olivový, slunečnicový nebo mandlový. Taky si ráda konečně koupím nějaký ten esenciální olejíček, třeba citrusový, a k peelingu ho přidám. Pozor ale na používání EO, některé by ti mohli ve větším množství uškodit, například popálením kůže.
Bojíš co směs oleje a sedliny udělá s tvým odtokem? V tom případě doporučuji jemné sítko, kterým můžeš sedlinu zachytit a pak ji dát třeba na kompost.

Jak peeling pomáhá?

Díky pevným částečkám, které peeling obsahuje, obrušuje tvou kůži, odstraní tvé staré odumřelé buňky, a tak je tvá pokožka hladší a vypadá mladistvěji. Také napomáhá k otevření pórů a tím pádem k usnadnění odchodu mastnot a nečistot a zároveň vstřebaní prospěšných látek.


Ingredience, které jsem použila:

Káva
Kofein nalezneme v plodech, listech či semenech několika druhů rostlin. Nejznámější pro nás je samozřejmě kávovník a čajovník.
Je to velký pomocník při zlepšení stavu tvé pokožky. Nejvíce kofeinu nalezneš v kávě zelené, tedy té, která není pražená. Je totiž silným antioxidantem, ten bojuje proti volným radikálům, které zapříčiňují zhoršení a stárnutí pleti. Kofein napomáhá k produkci kolagenu a tedy zvýšení elasticity pokožky, vyrovnává pH kůže a snižuje viditelnost drobných jizviček. A má i plno dalších vlastností, které napomáhají k viditelnému zlepšené pleti, regeneruje buňky, bojuje proti akné, zarudnutí, otokům, a kruhům pod očima. Proto se na oči pokládají použité čajové sáčky. Napomáhá v boji se striemi a pomerančovou kůží. A také vypadávání vlasů.
Dalšími složkami jsou draslík, hořčík, železo, organické kyseliny. Důležitá je také kyselina linolová, která se nachází v kávovém oleji a zabraňuje stárnutí kůže.

Himálajská sůl
Má antiseptické vlastnosti, které působí silně dezinfekčně, solné mýdlo jsem chtěla vyzkoušet proti striiím, takže volba, proč tuto sůl, byla jasná. Jestli je správná, to zatím netuším, ale ráda experimentuji. Solné mýdlo si určitě ráda pořídím a později vyzkouším i jej.

Kokosový olej
Snad už ses s ním setkala a používáš ho doma na vše jako já. Kdybych měla vypisovat všechny jeho prospěšné látky, bylo by to na dlouho, proto zmíním jen ty, kvůli kterým jsem se pro něj rozhodla. Mono nasycené tuky zpevňují buněčné stěny. Je to výborný antioxidant, obsahuje spoustu vitamínu E, také K a železa, které podporují novou buněčnou produkci. Oddaluje tvorbu vrásek, povolování kůže a ztrátu pružnosti.

Skořice
Skořici jsem vybrala, protože ti prokrví pokožku, podporuje látkové výměny, regeneruje tkáně a podporuje metabolismus buněk.


Peeling doporučuji, i kdyby mi na strie časem nezabral, je skvělý. O všech ingrediencích, co jsem zmiňovala, si toho spoustu můžeš najít na webu. Nechápu, proč bych měla utrácet několik set za peeling, který bude plný chemie, když si ho doma dokážu vyrobit za pár kaček. A k tomu je zcela přírodní a nezůstane mi po něm žádný obal, protože pro kafe si chodím do skleničky, koření a sůl to samé a z kokosáku mi zbude sklenička, kterou upotřebím k těmto účelům.


Pokud použiješ peeling ve vaně, už teď ti přeji štěstí při jejím čištění.
Budu ráda když dáš vědět jestli jsi ho vyzkoušela.


Komentáře

Oblíbené příspěvky