Cukroví na poslední chvíli

Marokánky




Letos jsem žádné cukroví nepekla. Přítel ho nejí a pro mě samotnou se mi nechtělo. Ale včera večer mě to popadlo a skočila jsem do obchodu pro hořkou čokoládu, ať mám všechno na marokánky. Ostatní ingredience jsem měla doma. A to plno druhů oříšků a sušeného ovoce. Chtěla jsem i kandované ovoce, ale v obchodě jsem ho nenašla. Tak a jdeme na to. Nalej si sklenku dobrého vína, zapni vánoční hudbu nebo film a pusť se do toho. :)

Co budeš potřebovat


1 hrnek jemných ovesných vloček nebo rozmixuj ty celé
2 hrnky vody, rostlinného nebo klasického mléka, prioritně nějaké oříškové
1 lžíci nebo 2 medu záleží na sladkosti
a plno oříšků se sušeným ovocem, semínky a kandované ovoce, záleží na tom co ti chutná
čokoládu na polevu a trošku tuku, za mě kokosák

Jak postupovat


Uvaříš si hustou ovesnou kaši a to tak, že ve vodě první rozpustíš med a pak přidáš vločky. Oříšky a ovoce nasekáš na menší kousky, já půlku rozmixovala v mixéru a druhou půlku nasekala na hrubo. Všechno vmíchej do kaše.
Troubu si předehřej na 180° a na plech si dej pečící papír. Rozprostři na něj vzniklou hmotu v kuličkách. Doporučuji lžící a dobrým pomocníkem je pohárek s vodou, do které ji budeš namáčet, těsto totiž pěkně lepí. Pak ty kuličky namočenou lžicí rozplácni. No a dáme je péct. Někde se psalo 15 minut, jinde 40-45 minut. Za mě doporučuji víc, určitě přes půl hodinky. Ovšem záleží na velikosti a tloušťce marokánků. Já bych můj první plech určitě vrátila a ještě dopekla, 20 minut jim určitě nestačilo, pořád mi připadají spíš jak ztvrdlá kaše.
Ve vodní lázni si rozpusť čokoládu a přidej lžíci tuku. Já měla čokolády dvě a ještě mi zbylo. Asi si do zbytku udělám horkou čokoládu, přidám koření a smetanu a je to. Marokánky v čokoládě  namoč dle libosti. No a teď jen čekej až ti čokoláda ztuhne.

věcný pomocník u focení, hlavně jak de o jídlo :)



Ráno jsem vstala a měla mňamku hotovou. :) Příště bych ráda sehnala i to kandované ovoce a marokánků si udělala víc druhů. Tím myslím hlavně typ ovoce rozdělit. Do mích šli kešu, mandle, pekanové, lískové ořechy. Dýňová semínka, kustovnici čínskou, pohankový vločky, brusinky, rozinky, sušené švestky a domácí křížali od babičky.

Komentáře

Oblíbené příspěvky