Citronový čistič

Citronový čistič, je vážně tak báječný?



Doslechla jsem se, že by si měl poradit jak s mastnotou i vodním kamenem, tak se zašlou špínou. A já se chci přesvědčit, jestli tomu tak opravdu je. Vyplatí se vyrábět si čistič doma za pár kaček a čekat na něj 3 měsíce? Odpověď za mě je rozhodně ANO. I když ty 3 měsíce jsou možná až přehnané.

Na výrobu budeš potřebovat:

Sklenici s uzávěrem, já použila láhev s širším hrdlem
Slupky od citronu
Ocet
Vysokoprocentní alkohol
Tea tree olejíček
A láhev s rozprašovačem



Pusť se do výroby!

Takže sklenici naplň zhruba do poloviny octem a přidej citronové slupky, ty do pár dní nabobtnají. Hlavní je, aby byly slupky celé ponořené v octu, takže postupné přidávaní je vlastně lepší, než je tam dát najednou, aspoň uvidíš, jak časem bobtnají a kolik se jich tam ještě vleze. Sklenici jsem dobře uzavřela a dala pod dřez, kde je temno a relativní chládek. Občas jsem přidala další slupky a se vším zamíchala. Po naplnění jsem se směsí čas od času protřepala. A teď čekej tři měsíce, jako já, než se vůně citronu spojí s octem natolik, že ji přebije a budeš mít něco jako citronový ocet. A veškeré čistící složky citrónu se přenesou do octa.
Po uplynutí této doby vše přelij, nejlíp přes plátýnko do dané nádobky s rozprašovačem a přidej k tomu panáka alkoholu a 10 kapek tea tree olejíčku. Zatřep a máš hotovo.




Použití


Čistič stačí nastříkat na místo, které chceš vyčistit, a nechat chvíli působit, pak se do něj můžeš pustit houbičkou či kartáčkem. Já při prvním použití vůbec nechápala, jak snadno to šlo! Tento čistič je antibakteriální a taky desinfekční, takže už žádné savo!

Opět nám vznikl produkt skoro za nula peněz, který úžasně funguje.

Čistič jsem vyzkoušela v koupelně, kde uspěl ve sprchovém koutě, vydrhla jsem s ním i usazený vodní kámen a celá dvířka od sprchového koutu, na kterém se usazovaly zaschlé vodní kapky, poradil si se spárami mezi kachličkami, umyvadlo taky zvládl i s kohoutky. Vše se krásně leskne. WC mísu zevnitř, jsem postříkala a nechala pro jistotu 20 minut působit, a když jsem přišla dílo dokončit, nechápala jsem. Prostě jsem ten vodní kámen setřela. Jako v těch reklamách. Znáte ten jejich fígl, jak špína hned po na nešení zmizí, tak takhle mi čistič vážně funguje.
V kuchyni mi vydrhl celou linku i sporák. A zašlou špínu na podlaze mezi sporákem a lednicí, které jsem se dlouhodobě nemohla zbavit, hlavně mastnota a prach zažranou do zmíněné podlahy je pryč.

Jdu okamžitě naložit nový a to aspoň litr. Protože asi zmizí dřív, než uplynou další 3 měsíce.




Jak dopadl  čistič louhovaný jen měsíc, do kterého jsem nepřidala alkohol?

Na první pohled žádný rozdíl vidět není. Vůně mi přijde stejná a taky to s ním šlo moc hezky. Ale jde vidět, že mu to jde pomaleji a na tu úplně zažranou špínu nestačí. Takže k běžnému čistění je super a to je asi i běžnější, než nějaký úklid zažrané špíny. Pokud se ale dostaneš na bitevní pole, kde potřebuješ kámoše, který tě vážně zachrání, určitě si nech vylouhovat aspoň jednu lahvičku i 3 měsíčního čističe. Já si i do tohoto ,,mladšího,, přidám alkohol a tea tree olejíček, nebo možná pomerančový EO.

Shrnuto a podtrženo super čistič za pár kaček, který je ekologický a pokud si chodíš čepovat ocet, tak i skoro bezodpadový.

Komentáře

Oblíbené příspěvky