Zavařovačky, skleničky

Jak se zbavit nežádoucího lepidla, které zůstane na sklenici, když ji chceš ještě použít.




Ano, já se snažím nakupovat vše, co jde, ve skle a ne v plastu a poté ty skleničky ještě využívám dál. Malé od přesnídávek už se mi hromadí, ale ty velké mi pořád chybí. Takže pokaždé, když dojíme velké okurky, vydrhnu ji, nechám vyčichnout a hurá na použití. Dám si do ní mouku, strouhanku, cokoliv, co je ve větším balení. Už dlouho se chystám zajít do bezobalového obchodu a skleničky vzít s sebou. Na doplnění zásob všech možných semínek, oříšků a sušeného ovoce, které používám hlavně do kaší a zpestření jídelníčku.

Nejednou jsem ale narazila na skleničku, která prostě umýt nešla. Zapátrala jsem na internetu a našla jednoduchý návod, jak na to. Základem je obyčejný olej. První jsem nechápala a říkala si, že to bude akorát všechno mastné. Ono to ale funguje! Takže po odmočení ve vodě a sloupnutí nálepek vždy první zkusím skleničky umýt horkou vodou. Pokud to nejde,  naolejuji je a nechám působit. Za chvilinku se k nim vrátím a snažím se je znovu umýt horkou vodou a mycím prostředkem. Lepidlo krásně mizí. Jen jednou se mi stalo, že nechtělo dolů a musela jsem skleničku mýt na dvakrát. Je to ale velký rozdíl od doby, kdy jsem jednu skleničku myla několik dnů, při každém mytí nádobí dokud lepidlo nezmizelo.



Pokud už máš skleniček dost a hromadí se ti doma, nemusíš je vyhazovat do kontejneru na sklo, zkus je nabídnout za odvoz, on se o ně někdo rád postará. Pořád je plno lidí, kteří shánějí přesně ten svůj vysněný tvar třeba na marmelády. Taky se dají nosit do bezobalových prodejen, jak na jídlo, tak na drogerii.

A jak umýváš skleničky ty? Slyšela jsem že je dobrý i ocet, to jsem ještě nezkoušela. Tak ahoj příště.


Komentáře

Oblíbené příspěvky