Změna jídelníčku, trochu jinak?

Můj upgrade obyčejných potravin trochu jinak


Od té doby co jsem se přestěhovala do města, vím že jím strašně. I doma jsem nejedla extra zdravě, ale tady to láká ještě víc, když jsou všude ty fast foody. A pro mě samotnou mě vařit nebaví. Nebudu tě tu zatěžovat nějakými bláboly o zdravém životním stylu a výživě, jen ti chci říct jaké potraviny jsem vyměnila a proč. Pokud se vydáš touto cestou, která je podle mě přirozená, může se i stát to co mě. Budeš se cítit líp a kamarádi můžou reagovat tahle. Když přišel přítelovi kamarád k nám domů a chtěly si udělat palačinky a on zjistil že má vařit z rýžového mléka, himalájské soli a třtinového cukru. Prohlásil, že si u nás připadá jak v Číně. A to jsem doma ještě neměla koupenou celozrnnou mouku. :D

Jak to mám tedy s cukrem?

Moje první změna ve vlastní domácnosti byla, že jsem si místo klasického cukru koupila třtinový, byl to takový můj malý rozmar. A když teď bydlím sama má to i smysl, nikdo mi ho hned nesežere, jak doma. Ale až později jsem přišla na to jak mi cukr škodí.
Co se s cukrem a mými obtížemi pojí, jsou vaginální mykózy, které nejspíš trápí i tebe. Vždycky jsem byla na sladké a skoro každý den snědla i jednu čokoládu nebo něco jiného. Roky mě trápily tyto obtíže a já si pořád říkala, že v létě za to může to, že jdu do vody, v zimě a za špatného počasí zase to, že jsem se prochladla. Pak jsem si ale přečetla článek o překyselení organizmu za což může cukr a tak jsem ho vážně omezila.  A večer jsem si místo čokolády dala radši mrkev. Přestala jsem sladit čaj, kterých vypiji vážně hodně, jinak piju vodu. A ejhle mám od mykóz pokoj už přes půl roku. A je to vážně super. Pokud víš jak je to nepříjemné.
Přes 10 let mám nádor v noze a ten jako všechny nádory cukry taky milují. Tak snad když ho přestanu krmit sladkostmi, třeba taky časem zmizí. S tím se pojí i to, že mám nejspíš zvýšenou hladinu estrogenu, což je zase na vině překyselení organizmu. A proto mi ta saň v noze pořád přebývá. A nemůžu se jí zaboha zbavit. Ale zpět k cukru.
Další věcí je, že cukr nějakým způsobem zabíjí, ničí, vyplavuje nevím co z toho, z těla hořčík, se kterým mám celý život problém. Celý život jsem měla šílené křeče v nohou a dopovala jsem se pořád tabletkami hořčíku a teď už skoro vůbec žádné neberu. Takže něco na tom asi bude. Určitě si do budoucna chci pořídit melasu, taky mě zajímá čekankový cukr a stévie.
A o tom jak je cukr nezdraví, někde se uvádí, že dokonce toxický si určitě najdeš na internetu. Pro mě už jen to, že se v této formě v přírodě nevyskytuje a my ho tolik jíme je nepřirozené.

Mléko a vláknina

Moc ráda piju latté, cappuccino a podobné mléčné mňamky. Krom jiných mléčných výrobků. Sýry zbožňuju. Ale vždy mě to po těchto kávových nápojích pěkně prohnalo, prostě věděla jsem že jestli si ho koupím, musí být poblíž WC. A doma jsem to prostě nijak neřešila.
Ani jsem si to za ty roky neuvědomovala, že je prostě něco špatně. Až do období, kdy měl můj přítel velké bolesti břicha a já si nastudovala, že to má nejspíš z toho že nejí žádnou vlákninu, jen samé maso, mastné, bílé pečivo a nemá žádný pohyb. Od té doby mě chuť na maso a fast foody nějak přešla. Samozřejmě že si pořád sem tam dám, ale normálně se mi z to dělá spíš zle.
Objev vlákniny a jak funguje, byla pro mě docela novinka. Teď si říkám jaký jsem byla blb a proč jsem tak základní věc nevěděla už dávno. A od té doby se snažím trošku líp jíst. Takže jsem si koupila rozpustnou vlákninu a zažívání se vážně zlepšilo. Taky vyhledávám celozrnné pečivo, místo bílého. A začala jsem si vařit luštěniny, které tak miluju.
V souvislosti s hledáním receptu na kurkumovou pleťovou masku, která je mimochodem báječná a brzo o ní sem určitě napíšu. Jsem objevila stránku, zaměřenou na problematiku pleti, podle toho co jíš. A dostal se ke mě článek o mléce a proč ho nemáme pít. A mě to začalo vrtat hlavou. A všechno jsem začala zkoumat. Jak mi různé mléčné výrobky sednou a nesednou. Až jsem si jednou dala kávu se sojovým mlékem a objevila Ameriku. :D Nic mi po ní nebylo a to mi došlo asi až po dvou hodinách, protože jsem se u ní zakecaly. A já samozřejmě nemusela utíkat na toaletu.
Od té doby si kupuji, mléko rostlinné a ne jen kvůli tomu, že mi po obyčejném bylo zle, ale taky proto, že mléko patří prostě telátkům a ne člověku. Přečetla jsem si článek, který ti zde
nalinkuju, protože nejsem žádný sektář, abych ti tu vypisovala a bojovala za to co máš jíst a pít. Z článku jsem pochopila proč mléko nepít. Já chodila na zemědělku a přesně vím jak to v kravíně chodí, že krávy jsou jen věšáky na vemena, jak říkal náš pan učitel. A jak se telátko narodí jde hned od maminky pryč, jen aby mléko šlo lidem. A největší sranda na tom je, že většina populace nemůže laktózu ani strávit a je jí z ní zle. Ale nikdo to nejspíš netuší a proto ani neřeší a  tak krávy dojí o sto šest a rodí o sto šest, jen proto aby si lidi mohly dát něco z čeho je jim zle. A přitom by to šlo zařídit šetrněji, tak aby se najedlo tele a část dostal i člověk. Který tu laktózu může strávit. Ale to by se musely zrušit kravíny a lidi by si museli mléko kupovat od farmářů. Nejsem žádný vegan ani vegetarián, ale holka z dědiny ze zemědělské rodiny, co teď bydlí ve městě. A objevila rostlinný mlíko a konec s bolestmi břicha. A protože jsou tak drahá tak si pořídím i mixér, abych si je mohla vyrábět doma, čerstvé a bez přidaných blbostí co tam nemají co dělat.

Obyčejná sůl

Další věcí je sůl, obyčejná sůl, kterou si kupuješ v obchodě za 3 koruny je taky pěknej šmejd. Je to jen čisté NaCl někdy obohacené o Jód, který tělo potřebuje, ale co ten zbytek? Podívej se na složení himalájské soli, kolik prvků obsahuje a jak jsou blahodárné pro tvé tělo. Například i ten hořčík, který mi celý život chyběl. Je jen vytěžená, nic víc s ní nikdo nedělal. Zatím ji mám doma asi měsíc a nějak radikální změny nepozoruji, ale sůl váže v těle vodu a hospodaří s ní. A je vážně moc důležitá tak si pořiď tu pravou a né nějaké zbytky co se předtím použily někde v průmyslu.

Cítím se po všech těch změnách o moc líp a to jsem ještě nezačala jíst zdravě.


Od teď se snažím mému tělu porozumět a dávat mu jen to co chce ať mu po tom není zle. A konečně mám zažívání v pořádku. Vlastně jsem ani nevěděla jak TO v pořádku vypadá. Až do teď. A snad vám ty změny popisovat nemusím a každý si je domyslí.  Zkus vnímat své tělo, po čem ti jak je, třeba tě trápí nadýmání, průjmy nebo zácpa, cokoli. Chce to jen odhalit co jíš, nebo naopak nejíš a změnit to. A hned ti bude líp jako mě.

Až teď si uvědomuji, že je to stejné jako s tím strachem, chce to najít příčinu a zbavit se jí. A už nebudeš protivná a otrávená, že máš nafouklé břicho. Nebo že ti vypadávají vlasy, lámou se ti nehty. Je toho spoustu. Jídlo je prostě základ.Ty malé nepříjemnosti dokážou být nakonec otravnější, než když si jednou za život zlomíš třeba ruku. Nemyslíš? Zamysli se nad tím co tě trápí a zkus to změnit jídlem. Opravdu to funguje. Mě skoro zmizeli mé celoživotní křeče v nohou, zmizela vaginální mykóza, různé bolesti břicha spojené s akutním úprkem na toaletu, zmírnilo se akné a snad se zbavím i té potvory v mé noze.

Doufám že ti můj článek pomohl s něčím začít a hnout kupředu, aby ti bylo líp, ráda napíšu o každé potravině článek zvlášť, ale je toho celý internet takže stačí vygooglit.

A budu moc ráda za komentář, protože jen tak zjistím jestli ti moje články něco daly.



Komentáře

Oblíbené příspěvky