Pleťová maska z kurkumi a její příběh

Proč kurkumová maska?


Na kurkumu jsem narazila, v době, kdy jsem se před rokem přestěhovala do města a můj milovaný přítel mě začala školit ve velmi "zdravém" a oblíbeném životním stylu, který se nazývá  fastfood. :D Konečně jsem ochutnala, sushi, vietnamskou i asijskou kuchyni a plno dalších. Já si zamilovala tu indickou. Z tohoto důvodu jsem se rozhodla, že si ji uvařit doma a jako první recept jsem vyzkoušela madras, který se podařil a jeho vůně se linula po celé chodbě našeho domu. Recept jsem posílala mamce a ta šílela z toho, jaké množství jsem tam toho koření nasypala. To byl můj první impuls, abych si o každém koření, než ho použiji, začala zjišťovat podrobnosti. Číslo jedna si vytáhla kurkuma. Tady jsem taky skončila,jelikož mě tato bylina velmi zaujala, a celé dva dny jsem si o ní všechno zjišťovala. Rozhodla jsem se, že z ní vyzkouším udělat masku na pleť. V životě jsem si žádnou domácí masku nedělala, ale po téhle zkušenosti, jich budu chtít vyzkoušet co nejvíc a poté sledovat, co s mojí pletí provedou.



Ona prostě funguje.

Masku jsem si během dvou týdnů dala dvakrát, a když mi dnes můj drahý řekl, že mám hezkou,  hladkou pleť a bez pórů, tak jsem si řekla, že se ti o ní rozepíši víc. Mám mastnou pleť, s pár černými tečkami na nose a bradě, občasnými "beďary", hlavně během našich ženských dní. Zřejmě každá ví, o čem mluvím. Šlo mi hlavně o to, zbavit se těchto neřádů, nejen v tomto období. Masku testuji už přes 3 měsíce a je super. I "beďary" skoro vymizely.

Co je kurkuma vlastně zač?

Kurkuma je bylinka, ze které se používá její hlíza, podobající se zázvoru. Má protizánětlivé účinky a je významným antioxidantem. Ty ji asi znáš spíš z kari koření, kde už je usušená a namletá. Je to silná léčivá bylinka, klidně si ji dohledej na internetu, bylo by to opravdu na dlouho, sem psát k čemu všemu se používá v léčitelství a jak je nám prospěšná. Určitě chci také vyzkoušet zlaté mléko. Kurkuma chrání pleť proti akné a jiným podobným kožním problémům. Reguluje totiž činnost mazových žláz, zlepšuje prokrvení a tvorbu kolagenu a tím přispívá k regeneraci kůže. Tady je jeden zajímavý článek, ale věřím, že jich na internetu najdeš spoustu.
A tady je článek podle, kterého jsem si masku připravila já. Celá stránka se zabývá péčí o pleť a boji proti akné.



Kurkumová maska

2 lžíce kurkumy
2 lžíce kvalitního bílého jogurtu, mastná pleť, nebo 2 lžíce kokosového oleje, suchá pleť
1 lžíce rýžové, nebo cizrnové mouky
1/2 lžíce kvalitního medu

Takto zní recept, ale klidně zaměň kokosák za svůj osvědčený olej na pleť, jen musíš odhadnout dávkování. Všude se totiž píše, jak dlouhodobé používání kokosového oleje vysušuje pleť, proto mi přijde divné, doporučovat jej na suchou pleť, ale asi v tak dlouhodobých intervalech to nevadí. Otázku bych směřovala přímo na autorku receptu. A prostě experimentovala, každá jsme jiná.

Mé zkušenosti s maskou

Na přípravu masky jsem našla spoustu různých variant, klidně si najdi jiný recept, pokud ti tato nevyhovuje, nebo přímo koukni na indické stránky. Všechno jsem smíchala dohromady, až na mouku, tu jsem neměla, med mám přímo od dědy, který je včelař, jogurt jsem si koupila kvalitní farmářský a kurkumu mám od Syndibáda, kam chodím nakupovat koření. Oblékla jsem si starší oblečení, kurkuma hodně barví a nechci si zničit své oblíbené. Opravdu doporučuji, já mám na triku z jednoho použití masky, jasně zářivé žluté fleky dodnes. Sepla jsem si vlasy a schovala si je pod čelenku, nerada bych, je měla jako citron. A proto pozor i na obočí a okolí očí a samotní oči nevyjímaje. Obličej jsem si ještě umyla a lehce osušila. Maska byla hustá tak akorát, netekla mi, ale chápu, že s tou moukou by to bylo daleko lepší, jelikož zahušťuje. Před nanesením na samotný obličej, jsem si ji dala na ruku, jako prevenci před nechtěnou reakcí a také jsem chtěla zkusit, jestli pak nebudu chodit se žlutým obličejem. Z rukou šla v pohodě dolů a žádná reakce se neobjevila. Poté jsem ji nanesla špachtlí na obličej, asi na 20 minut. Maska mi mezitím zaschla, ale dolů šla snadno, neboť jsem použila navlhčený hadřík, který po použití už zůstane jako kuřátko asi napořád. Pleť jsem ještě dočistila tamponky s kokosovým olejem, dokud poslední nebyl bílý a ne žlutý. Obličej jsem jednou opláchla a osušila. Hned po první aplikaci bylo znát, že pleť je celá hlaďoučká a skvěle si to užila.

Na druhé fotce, mám jen jednu půlku dočištěnou.


Od prvního pokusu použitá masky uplynuly tak 4 měsíce a pleť mám super, masku nanáším tak jednou za 14 dní, ale určitě k tomu přispělo i bambucké máslo a zároveň maska na černé tečky, kterou si zatím dělám každý týden. Teprve s ní začínám, avšak nosík už začíná vypadat o moc líp.Z tohoto důvodu se zaměř na masky domácí a zavrhni ty kupované, které jsou plné nesmyslů, co tam nemají co dělat. Masky si vždy bohužel udělám víc, ať se snažím, jak chci nikdy množství neodhadnu. Proto doporučuji pozvat si kamarádky a udělat si beauty večer, nejlíp s filmem a zmrzlinou. Nezapomeňte si ji po 20 minutách sundat ať pak nejste, jak kdyby jste měly žloutenku.

Komentáře

Oblíbené příspěvky